PS5 در مقابل Nintendo Switch


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1399
بازدید : 1218
نویسنده : نعـــــــــــــــیم ایــــــرانــــی
 

در حالی که Nintendo Switch یک کنسول نیروگاهی مانند پلی استیشن 4 نیست ، اما بیشتر از آن است که قابلیت حمل آن را جبران می کند. با این حال ، سونی در حال آماده سازی PlayStation 5 در این فصل تعطیلات است و شکاف تکنولوژیکی بین این دو شرکت را گسترش می دهد. PS5 مطمئناً قابل حمل نیست - در حقیقت ، برخی معتقدند این یکی از بزرگترین کنسولهایی است که تاکنون ساخته شده است - اما این ردپای عظیم توسط برخی اسب بخار جدی پشتیبانی می شود.

سونی همچنین اعلام کرده است که PS5 در دو نوع فروخته می شود که یکی از آنها فاقد درایو نوری است و نیاز به بارگیری دیجیتالی دارد. متأسفانه ، ما هنوز منتظر شنیدن ابعاد خاص هر دو کنسول و همچنین قیمت قطعی هستیم.

اگر می خواهید بفهمید که در آینده کدام کنسول بازی را خریداری کنید ، این مشخصات و مشخصات ویژه هر محصول است. 

 

مشخصات

 

پلی استیشن 5

 

نینتندو سوئیچ

ابعاد ناشناس 10 4.2 4.2 x 0.5 اینچ
وزن ناشناس 0.65 پوند
رنگ سفید و سیاه خاکستری تیره
پردازنده AMD Zen مبتنی بر 2 هسته ای ، 8 هسته ای با 3.5 گیگاهرتز Tegra سفارشی Nvidia ، با GPU به اشتراک گذاشته شده است
GPU Radeon Navi ، 10.28 TFLOPS ، ردیابی اشعه پشتیبانی می کند Tegra سفارشی Nvidia ، با CPU به اشتراک گذاشته شده است
حافظه 16 گیگابایت GDDR6 / 256 بیتی 4 گیگابایت
پهنای باند حافظه 448 گیگابایت در ثانیه 25.6 گیگابایت در ثانیه
ذخیره سازی 825 گیگابایتی SSD ، قابل ارتقا 32 گیگابایت ، پشتیبانی از کارتهای خارجی.
درایو نوری Blu-ray یا Digital Digital 4K UHD نه
وضوح حداکثر 8K دستی 720p ، 1080p بارانداز
HDR آره نه
بنادر USB ، USB-C (اطلاعات بیشتری اعلام می شود) HDMI خارج ، یک USB-C ، یک USB 3.0 ، دو USB 2.0
اشتراک آنلاین ناشناس بله ، 20 دلار در سال
قیمت احتمالاً 500 دلار 300 دلار
دسترسی تعطیلات 2020  
بررسی روندهای دیجیتال به زودی 4 از 5 ستاره

کارایی

نینتندو سوئیچ به هیچ وجه نیروگاهی نیست . این نرم افزار می تواند بازی هایی را در ابتدا برای سیستم هایی مانند Xbox 360 یا Wii U بدون هیچ مشکلی اجرا کند ، و حتی می تواند عملکرد روانتری نسبت به نسخه های اصلی ارائه دهد. با این حال ، این سیستم قادر به ارائه کارایی در هر نقطه نزدیک به Xbox One یا PlayStation 4 نیست - چه رسد به کنسولهایی که به زودی دنبال خواهند شد.

این به ویژه در هنگام بازی کردن بازی های شخص ثالث در Nintendo Switch صادق است. رستاخیز است کاملا بر روی سیستم قابل پخش ، اما در مقایسه با دیگر کنسول ها، نرخ فریم آن کاهش می یابد و بافت های آن کاملا پر از گل است.

Nintendo Switch بسته به اینکه داک شده باشد یا خیر ، می تواند بازی ها را با دو وضوح متفاوت نمایش دهد. اگر بازی ها را روی صفحه تلویزیون نمایش دهید و نمایش دهید ، سوئیچ می تواند بازی ها را با وضوح 1080p انجام دهد. این حداکثر رزولیشی است که قادر به تولید آن است و بازی های خاصی قادر به رسیدن به این تعداد نخواهند بود. سیستم جدید Nintendo Switch Lite قابل اتصال نیست و فقط می تواند بازی ها را با وضوح دستی استاندارد 720p انجام دهد.

هنگامی که با صفحه نمایش خود سوئیچ بازی می شوید ، وضوح تصویر در 720p است. با توجه به اندازه صفحه نمایش ، تقریباً غیرممکن است که بگوییم پایین رفته است ، اما اعداد همان چیزی هستند که هستند. این سیستم همچنین در بازی های خاص می تواند 60 فریم در ثانیه را به دست آورد.

اگر ادعاهای سونی در مورد پتانسیل PS5 دقیق باشد ، کنسول قادر به دستیابی به عملکردی خواهد بود که نینتندو سوئیچ فقط می تواند در خواب باشد. در مصاحبه ای با Wired ، مارك Cerny ، معمار سیستم سرب ، اظهار داشت كه این سیستم با وجود PlayStation 4 Pro تنها قادر به دستیابی به وضوح 4K واقعی در تعداد معدود بازی است. این سیستم همچنین به لطف درایو حالت جامد به جای هارد دیسک ، بارهای بارگیری را نسبت به PS4 به شدت کاهش می دهد.

PS5 همچنین از ردیابی اشعه پشتیبانی می کند ، که این یک ویژگی گرافیکی است که معمولاً فقط در سیستم های رایانه ای پرمصرف یافت می شود. این نشان می دهد که این یک جهش بزرگتر از PS4 خواهد بود از PS4 نسبت به PS3 .

یک سوئیچ به روز شده

استاندارد استاندارد نینتندو سوئیچ که در فروشگاه ها یافت می شود ، دیگر با نسخه موجود در سال 2017 میلادی یکسان نیست. این محصول بدون اینکه به یک مدل دوم رسمی تبدیل شود ، تحت یک تازه سازی داخلی قرار گرفته است ، با این کار ماندگاری باتری باعث افزایش چشمگیر آن می شود. این در نتیجه باتری متفاوت برای سیستم نبود بلکه از تراشه Tegra X1 کارآمدتر بود. در برخی از بازی ها پیشرفتهای اندکی نشان داده شده است ، همچنین رنگی متفاوت با صفحه نمایش نشان داده شده است ، اما افزایش سه یا بیشتر ساعت باتری نقطه فروش واقعی در اینجا است.

ذخیره سازی

نحوه نصب SSD در پلی استیشن 4

Nintendo Switch فقط با 32 گیگابایت حافظه فلش در خود کنسول همراه است که حتی برای نصب کامل نسخه های دیجیتالی بازی های خاص نیز کافی نیست. اگر کارتریج های بدنی را برای سیستم خریداری می کنید ، تنها بخش کوچکی از بازی باید روی سیستم شما نصب شود ، در حالی که بقیه مستقیم از خود کارت اجرا می شوند. سوئیچ تنها سیستم بازی مدرن است که از دیسک استفاده نمی کند و تنها سیستمی است که شما را مجبور به نصب بازی ها قبل از بازی نمی کند.

اگر به فضای ذخیره بیشتری احتیاج دارید ، Nintendo Switch از کارتهای microSDXC نیز پشتیبانی می کند ، که به طور بالقوه می تواند ظرفیت آن را به 512 گیگابایت یا بیشتر افزایش دهد. با این حال ، اینها ارزان نیستند و در هنگام خرید باید در هزینه سیستم لحاظ شوند.

سونی اعلام کرده است که PS5 شامل یک درایو حالت جامد 825 گیگابایتی خواهد بود که سرعت بارگذاری سریع تری را امکان پذیر می کند.

اگر نگران از دست رفتن دسترسی به بازی گرانبهای خود در ذخیره اطلاعات هستید ، عضویت در Nintendo Switch Online به بازیکنان امکان ذخیره فضای ابری و تهیه نسخه پشتیبان از داده های بازی را می دهد ، که در هنگام خواب سیستم به صورت خودکار انجام می شود. البته لازم به ذکر است که اگر تصمیم به لغو عضویت در Nintendo Switch Online خود دارید ، تا زمانی که دوباره عضویت خود را شروع کنید ، به داده های ذخیره شده در cloud خود دسترسی پیدا خواهید کرد و اگر این اتفاق در مدت شش ماه نیفتد ، داده های شما خواهد بود برای همیشه حذف شد در عوض می توانید با انتقال نسخه های به روز شده از آن به رایانه شخصی ، از نسخه های پشتیبان تهیه شده در بازی خود ، به طور دستی حفظ کنید ، اما برای برخی از افراد ، این می تواند خسته کننده باشد.

اگر داده های ذخیره PS5 بازی شبیه به پلی استیشن 4 کار کند ، مشترکان PS Plus احتمالاً به ذخیره بازی های cloud و همچنین پشتیبان گیری از داده های بازی که هنگام خواب سیستم انجام می شود ، دسترسی دارند. مشابه Nintendo Switch ، اگر تصمیم به لغو اشتراک PS Plus خود دارید ، تا زمانی که مجدداً مشترک شوید ، دسترسی به ذخیره و داده های cloud خود را از دست خواهید داد و اگر شش ماه قبل از آن زمان تمام شود ، داده ها برای همیشه حذف می شوند. گزینه دیگر برای این کار ، نگه داشتن تمام داده های ذخیره شده در دستگاه ذخیره سازی USB است ، اما خطرات آن را نیز در پی دارد.

انتخاب بازی و سازگاری به عقب

نینتندو سوئیچ بیش از دو سالی که در دسترس است ، کتابخانه بازیهای چشمگیر را به خود اختصاص داده است ، به ویژه موارد شخص ثالث و همچنین بازی های شخص ثالث که در کنار سایر کنسول ها یا رایانه های شخصی منتشر شده اند. از بین بهترین بازی های شخص ثالث و شخص ثانویه موجود در سیستم:

  • ادیسه سوپر ماریو
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Splatoon 2
  • ماریو + Rabbids Battle Kingdom
  • جهان ساخته یوشی
  • Super Smash Bros. Ultimate
  • پوکمون: بیا برویم
  • نماد آتش: سه خانه

بازی های شخص ثالث عالی منتقل شده از سیستم های دیگر یا به طور همزمان منتشر می شوند:

  • عذاب
  • Wolfenstein II: The New Colossus
  • کتانا صفر
  • مورتال کمبت 11
  • روحهای تاریک از بین رفت
  • Fortnite
  • کچل

PS5 همچنین از عناوین انحصاری قوی برخوردار است که طی چند سال آینده راه اندازی می شود ، از جمله:

  • غرب ممنوع افق
  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • روحهای دیوون
  • Sackboy: یک ماجراجویی بزرگ
  • Gran Turismo 7
  • مرد عنکبوتی: مایلز مورالس
  • گودال
  • Deathloop

همچنین سهم منصفانه آن از عناوین شخص ثالث را مشاهده می کند که احتمالاً در سوئیچ قرار نمی گیرند:

  • Resident Evil Village
  • Deathloop
  • Ghostwire: توکیو
  • کنا: پل ارواح

وقتی صحبت از سازگاری به عقب می شود ، به نظر می رسد PS5 برنده اولیه باشد. سونی گفت که از سازگاری عقب برای اکثر بازی های PS4 و همچنین عناوین پلی استیشن VR پشتیبانی می کند . همچنین این سیستم با هدست فعلی پلی استیشن VR سازگار خواهد بود تا این بازی ها را انجام دهد. نسخه جدید هدست پلی استیشن VR نیز به احتمال زیاد در دسترس است و می تواند به جای PlayStation Move از کنترل کننده های ردیابی انگشت استفاده کند .

Nintendo Switch از سازگاری عقب با بازی هایی که برای سایر سیستم های نینتندو خریداری کرده اید پشتیبانی نمی کند. از آنجا که فروشگاه "Virtual Console" مانند Wii U ، 3DS و Wii را ندارد ، شما نمی توانید آن بازی ها را در سوئیچ انجام دهید. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، می توانید درگاه سوئیچ برخی بازی های قدیمی تر Nintendo را روی Switch پیدا کنید ، اما به طور معمول قیمت بسیار بالایی دارند .

سرویس های آنلاین

اگر یک دسته وجود داشته باشد که ما اساساً می توانیم قبل از اینکه چیزی در مورد آن بدانیم به PS5 بدهیم ، خدمات آنلاین آن - برنامه آنلاین نینتندو برای سوئیچ بسیار وحشتناک است.

با استفاده از Nintendo Switch Online که سالانه با 20 دلار قابل خریداری است ، به شما امکان دسترسی به چند نفره آنلاین در بازی ها را می دهد. این ویژگی قبلاً با کنسول رایگان بود. همانطور که در بالا گفته شد به شما امکان ذخیره نسخه پشتیبان از بازی ابری نیز داده شده است و می توانید در طاق بازی Nintendo Switch Online بازی کنید. تاکنون تمامی بازی های موجود در طاق عنوان NES و SNES هستند و این تنها راه بازی بسیاری از آنها در سیستم است. آنها عملکردهای آنلاین را به برخی از عناوین اضافه کرده اند ، اما تا حد زیادی همان بازی هایی هستند که شما به یاد می آورید.

با این حال اشتباه بزرگ نینتندو با سرویس های آنلاین خود ، مجبور کردن بازیکنان به استفاده از یک برنامه تلفن جداگانه به منظور استفاده از گفتگوی صوتی در زمان آنلاین است. به دلیل دردسر در انجام این کار ، به سختی کسی در حین انجام بازی های خود صحبت می کند و در عوض ، کسانی که دلیل کمی برای استفاده از چیزی غیر از اسکایپ دارند ، ندارند.

با فرض اینکه PlayStation Plus در PS5 شبیه به نحوه عملکرد PS4 باشد ، برنامه ای به مراتب بهتر خواهد بود. در کنار دسترسی به چند نفره آنلاین ، هزینه سالانه 60 دلار شامل دسترسی به بازی های رایگان هر ماه است. در PS4 ، هر ماه دو مورد در دسترس هستند و تا زمانی که شما این سرویس را داشته باشید ، رایگان هستند. همچنین می توانید برای سایر بازی های دیجیتال تخفیف ویژه دریافت کنید ، و گاهی اوقات تخفیف های اضافی نیز - به عنوان مثال ما قادر به گرفتن دو بلیط رایگان به Spider-Man: Into the Spider-Verse بودیم .

 

منبع : https://www.digitaltrends.com




:: موضوعات مرتبط: PS5 , Switch , ,
:: برچسب‌ها: PS5 در مقابل Nintendo Switch ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط

???????????? مقدمتان محترم خیلی خوش آمدید
<-ForumPostTitle-> <-ForumPostUrl-> <-ForumPostCountAnswer-> <-ForumPostHit-> <-ForumPostLastAuthor->

RSS

Powered By
loxblog.Com